domingo, 29 de noviembre de 2009

Llenguatge audiovisual

El llenguatge audiovisual és el llenguatge que utilitza la imatge, el so, el vídeo...
Sobre aquest llenguatge som molt bons lectors ja que dominem molt be tot el que te a veure amb la televisió, cinema, anuncis...
Aquest llenguatge ens pot transmetre tot tipus d'emocions com alegria, angoixa, por, tristesa...

A partir d'aquí vam començar a fer una pràctica amb el programa Windows Movie Maker.
Punt per punt vam poder crear un vídeo amb un suport de vídeos i àudio.
Pas per pas vaig arribar al punt de poder-ho guardar a l'equip i així publicar-ho al youtube per penjar-lo al bloc.
Els passos que vaig utilitzar van ser els següents:

- Importar vídeos
- Importar àudio
- Modificar efectes
- Modificar transicions
- Modificar títols i crèdits
- Publicar en l'equip

Aquí està el resultat: "Benvinguts a Blanquerna"

Activitats educatives

Seminari 26 - Novembre - 2009 / Dijous

  • Desprès del treball del dimarts, hem exposat les nostres activitats educatives escollides per nosaltres.
Cada petit grup, en parelles, o de tres persones hem anat exposant les nostres activitats.

Llista de les activitats educatives:

Visita a Caixa Fòrum " El llop ha tornat".
Grup: Anna Taberner i jo
Grup de nens: A partir de 3 anys
Objectiu de la visita: Que els nens poguessin experimentar una obra de teatre des d'un altre punt de vista pedagògic i no amb el que es volia pretendre anys enrere.
En la meva entrada de la setmana extraordinària vaig exposar els elements claus de la visita.

Power Point presentat a seminari:



Visita al "Aquàrium"
Grup: Mercè, Marta, Raquel
Grup de nens: P4
Objectiu de la visita: A partir d'anant contemplant diferents peixos en les peixeres, el guia en forma de teatre els anava explicant les característiques dels peixos, que desprès en un taller podien representar el que havien après.

Visita a Cosmocaixa "Mira com mengen"
Grup: Elisa i Albert
Grup de nens: P5
Objectiu de la visita: A partir del bosc inundat, els nens i nenes van poder observar com es desenvolupa on bosc amb climes tropicals, com viuen els peixos, que mengen, com son...

Visita a Cosmocaixa "Toca toca"
Grup: Mariona i Sílvia
Grup de nens: P5
Objectiu de la visita: A partir dels animals marins (mediterrani), els animals terrestres (selva tropical), i els animals terrestres (desert), poguessin experimentar diferents sentits com el tacte en el cas de la serp, o el silenci amb el ratolí.
A partir d'aquí els nens i nenes van poder viure sensacions i reaccions com rialles, curiositat, pors, alegria, fatiga...

Visitia al Museu d'Història de Catalunya "La polsina viatja per el temps"
Grup: Georgina, Mònica i Sandra
Grup de nens: P4
Objectiu de la visita: Que els nens i nenes a través d'aquest personatge coneguin com era el món antigament en aspecte prehistòric, grec...

Visita al Museu de Picasso
Grup: Mieia i Zaida
Grup de nens: A partir de P4
Objectiu de la visita: Que els nens s'apropin a l'art de Picasso i experimentin en els tallers posteriors a la visita.

  • Desprès d'haver parlat i exposat les nostres activitats educatives, vam començar amb el debat "d'Agora".
Un recull de tots els arguments que van poder sortir i reflexions que vaig treure del debat.

- Un lloc on els seus habitants s'arriben a matar per el poder, usant la lògica com un instrument en contra de cada religió.
- Un lloc en el que existeixen persones que lluiten i treballen per poder comprendre'l millor, per entendre el significat de l'univers i de la creació, per poder unir.
- La ignorància.
- La comprensió global.
- Una dona lliure que no depèn dels homes, sinó que els ensenya.
- Una dona que viu per el seu propòsit.
- Un interès per descobrir el funcionament del sistema solar, per contribuir al coneixement de l'Home. (Hypatia)
-Hypatia és la representació del mestra clàssic.
- Renúncia a uns desitjos.
- Tot això fa que que poguis entrar en un estat de sintonia i identificació amb ella.
- Actituds i comportaments similars amb els d'avui en dia.
- Importància de com l'importa el mon on vivim, i es pregunta per lo trascendent a través de la filosofia i no de la creença grega.
- Un mirall de la raça humana.

Frase de la sessió:

"Que fàcil és mobilitzar masses"



Posada en comú del treball de la setmana

Seminari 24 - Novembre - 2009 / Dimarts

Aquesta sessió de seminari ha sigut diferent a les demés, ja que en grups organitzats hem començat a preparar les presentacions que exposarem els següents dies.
Per una part exposarem la nostre activitat educativa a la qual hem anat. Per altre banda realitzarem una altre exposició en la que informarem de com ha estat aquesta setmana extraordinària.

Per això amb els nostres companys de grup, en el meu cas amb l'Anna Taberner hem organitzat el power point en aquest cas de l'activitat educativa escollida per nosaltres.
Ha estat be aprofitar aquestes dues hores ja que ha sigut com un punt de trobada on hem establert els diferents punts d'opinió que teníem, cercant informació per a la realització de la presentació, analitzant la informació, hem pogut generar noves idees de l'activitat, i així amb una bona comunicació hem anat fent el que serà la nostre exposició d'aquesta activitat.

Frase de la sessió:

"El llop ha tornat..."

sábado, 28 de noviembre de 2009

Auditori

Setmana extraordinària
20 - Novembre - 2009
Divendres

L'últim dia com a sortida educativa vam anar a l'Auditori.
La sortida va consistir en tres activitats.

1 - Visita guiada per el museu dels instruments, on vam poder veure instruments de diferents continents, i un espai dedicat a poder tocar-los

2 - Veure i escoltar el concert per a nens de 2 anys de "Corda i descorda"

3 - Conferència on ens van explicar com funcionava el servei pedagògic, i quins recursos utilitzaven per a les activitats de les escoles.

"Corda i descorda" va ser el punt clau d'aquesta sortida, és un concert on els protagonistes descobreixen les diferents sonoritats dels instruments de corda mitjançant la música, la màgia, la comicitat i la imaginació. Durant el concert vam poder sentir un repertori variat que englobava des de les cançons tradicionals catalanes al blues passant per grans pilars de la música clàssica com Mozart, Shubert, Brahms i Bartók."

Va ser una experiència molt bona, tot i que jo ja havia experimentat aquesta sortida amb nens de 2 anys a la meva llar d'infants, encara que aquesta va ser sense nens la vaig poder gaudir igual que l'anterior.
Els nens tenen l'oportunitat de veure un concert, amb instruments tocant a prop seu, experimentar la música des d'altre punt de vista. Ho poden viure en primera persona. I quina millor manera de veureu-ho com aquests oportunitat que ens ofereix l'auditori.


Joan XXIII

Setmana extraordinària
19 - Novembre - 2009
Dijous


Aquesta activitat educativa va consistir en visitar l'escola Joan XXIII, situada a Hospitalet de Llobregat, Bellvitge.
A la sala d'actes ens van fer una xerrada del funcionament de l'escola, aprofundint en l'etapa d'educació infantil.

Els aspectes més importants del centre son:

Missió
Aquesta escola te com a missió promoure una formació innovadora compromesa i personalitzada que satisfaci les demandes del nostre entorn atenint-nos a criteris de promoció social i qualitat.

Caràcter propi del centre
És un centre d'inspiració cristiana compromès en la realitat social del seu entorn.

Fets diferencials
Tenen una atenció personalitzada.
Innovació pedagògica.
Innovació en TIC'S.
Arrelada a l'entorn.
Treball en xarxa.
Una escola associada a la UNESCO.
Relacions internacionals.
Certificació qualitat ISO

Principis bàsics de l'etapa d'Educació Infantil
1 - Procurar que l'infant se senti estimat, respectat i escoltat.
2 - Respectar el nivell maduratiu de cada nen, així com els diferents ritmes d'aprenentatge.
3 - Despertar l'interès per aprendre.
- El treball per projecte
- El treball per racons
- El joc
- La plàstica
- Les TIC
- El treball cooperatiu

Seguidament ens vam dividir en dos grups, el meu grup primer va anar a veure com treballaven els nens i nenes d'Educació Infantil. Aquí vam poder comprovar com realitzaven tots aquests principis bàsics que ens havien anomenat.

Desprès vam anar al CTI (Centres de Tecnología Iduarte), aquest espai anys enrere havia sigut la piscina, (història explicada a la xerrada).
En aquest espai vam poder veure aules destinades a fins de noves tecnologies, com aules d'ordinadors, gent gran podent participar en aquestes aules, i aules petites per poder destinar-les a fins diferents.
Aquest espai està obert a la gent del barri.


Amb aquesta activitat hem pogut veure de primera mà com funciona el món de les noves tecnologies, encara no havia pogut veure les pissarres digitals en mans de nens d'infantil, i l'observació d'això, de com utilitzen aquest recurs m'ha agradat bastant.
La manera de com estaven organitzades les classes em va sobtar molt, ja que hi havien molts racons per poder treballar, i és una eina magnífica amb la que poder interactuar amb ells.
L'espai CTI m'ha semblat un recurs molt bo per a tores aquelles persones que poden disposar d'aquestes tecnologies que a dia d'avui estan per tot arreu.

El llop ha tornat

Setmana extraordinària
18 - Novembre - 2009

Dimecres


L'activitat educativa que vaig anar a visitar va ser amb l'Anna Taberner.
El dimecres no realitzaven l'activitat educativa a la qual volíem anar, i va ser el diumenge 22 quan vam anar a veure-la.

L'activitat va consistir en:
- Anar a caixa forum.
- Vam visualitzar una obra de teatre titulada "El llop ha tornat", adreçada a espais familiars acompanyats amb nens a partir de 3 anys.
- La història...

"El bosc on es mou el nostre personatge és la ciutat i la nit. Un vell llop ha vingut a la ciutat, no se sap què busca però la gent està espantada. Els diaris i les notícies el presenten com l'últim d'una raça maleïda i perillosa. Tothom creu haver-lo vist; alguns, saltant una tàpia d'un salt enorme, a d'altres, els falta el gat i d'altres...i davant del dubte, tot és culpa del llop. Però, ai! I si les coses fossin diferents?"

El protagonista, era el llop, el qual va contar tres històries: "Les set cabretes i el llop", "Els tres porquets" i "La Caputxeta vermella". En cadascú dels contes anava demostrant les seves queixes en el que el seu destí i el de la seva espècie, estava condenat a desaparèixer i amb ella tots els contes de llops, almenys el dels llops dolents. El llop va meditant en com els han tractat sempre en els contes, com bèsties terribles i malvades.

Les titelles diferents, l'escenari i la música va ser en conjunt les peces més importants de la posada en escena, en el cas de la música, per la seva interpretació en viu.

L'objectiu de l'obra es basa que en altres temps els contes clàssics com "La Caputxeta vermella", van ser escrits en un sentit moral, per avisar als joves que no devien fiar-se de qualsevol que els tractara d'enganyar amb alguna proposta, ja que la bèstia es disfressava de molts aspectes. Però ara aquests missatges els falta sentit, ja que els nens receptors d'aquests contes son molt petits i no capten el missatge. Per això l'enfoc que li van voler donar a aquests contes clàssics, tenen més a veure amb la visió del llop a l'actualitat.


La companyia de teatre d'aquesta interpretació és "Menchosa Teatro"


Vídeo d'una petita sinopsis de l'obra

MNAC

Setmana extraordinària
17 - Novembre - 2009
Dimarts

La visita va consistir en visitar el Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC).

Primer a l'auditori ens van explicar com funciona el departament d'educació del museu.

Els punts que vam tractar van ser:

- El Museu forma part d'un departament d'educació que va néixer el 1975.
- El seu objectiu principal de la seva acció educativa és transformar l'experiència del museu en un fet cultural, ja que en les seves accions educatives, l'art no és tractat únicament com un procés, o font de plaer estètic i de sensibilització.
- Avui dia aquest departament està format per: 3 persones formades en Història de l'Art i Belles arts, i una professora d'Educació Primària.

Acab
ada la xerrada, ens vam dividir en dos grups. Un grup aniria a visitar "so i color" i l'altre "Dansa de fades i follets". Jo vaig visitar "Dansa de fades i follets" dirigida a nens de 3 a 6 anys.

En aquesta visita el professor/a prèviament ha utilitzat un material didàctic format per una guia didàctica i un CD amb música i imatges de les obres seleccionades per l'itinerari que faran els nens/es.
Primer de tot una titella ens va presentar tot el que faríem i en que consistiria tot. Seguidament vam anar passant per les obres escollides de l'itinerari descobrint les característiques, el simbolisme i les històries d'alguns dels personatges, com "El follet dels flautins" encarregat de despertar a totes les fades i follets. La "Fada Aurora" encarregada de llençar les flors per avisar de que el follet ja pot tocar els flautins. I així passant per el "Follet de la rosada, el del sol, en Zefil... I així fins arribar al "Bosc encantat" on viuen els nans del bosc. Desprès un taller amb un ball i creacions plàstiques és l'encarregada de tancar aquesta visita.
En aquesta activitat s'utilitza l'expressió oral, corporal, la dansa i la música, motivant la creativitat i la imaginació.


Natupark

Setmana d'activitats extraordinàries
16 - Novembre - 2009

Dilluns


La primera sortida que vam realitzar va ser la de Natupark, estava relacionada amb l'assignatura d'Educació Física.
Desprès d'haver parlat com es realitza una excursió amb nens, l'objectiu era viure l'experiència en primera persona.

Direcció al Bosc Tancat, on estava situat aquest recinte va ser el començament d'aquesta setmana.

Natupark és un concepte d'activitats que es realitzen al aire lliure, on es combina diversió i aventura en un entorn natural.
Entreteniment i a la vegada educació i aprenentatge és l'objectiu que es vol aconseguir amb aquesta activitat, acompanyat amb un contacte amb la naturalesa i respecte per el medi ambient.

En el parc trobem 8 circuits diferents.
Nosaltres vam poder observar el circuit que utilitzen els nens de 4 a 6 anys, i seguidament ens van fer una petita explicació de les normes que cal saber per poder realitzar un circuit.
Passant per el circuit verd, taronja, blau i vermell cadascú de nosaltres vam poder viure aquesta experiència que segur que tots recordarem amb emoció i aventura vivencial.

Vam poder experimentar moltes emocions, por, entusiasme, superació, motivació...
Els nens de ben segur que també experimenten tantes emocions com vam fer nosaltres, i s'introduiran en un mon que recordaran com una jornada inoblidable.


sábado, 21 de noviembre de 2009

Buscador infantil

Us presento una pàgina web, "El buscador infantil".
És el primer i únic buscador de pàgines web per a nens. L'objectiu principal dels fundadors i creadors del buscador infantil ha sigut crear i desenvolupar un buscador totalment segur per els nens.
La idea ha sigut crear un buscador eficaç com Google, però que "filtri", radical i automàticament tots els continguts inadequats.
Quan introdueixes una paraula o frase en el buscador i li donem a la tecla buscar, el "Busacdor infantil" inicia un procés per a la gestió d'informació.


Reflexió sobre el propi procés d'aprenentatge

Portem ja dos mesos de classe, tot comença a ser una rutina, ens hem acomodat molt be amb tot el que ens envolta relacionat amb el grau, i personalment tot funciona molt be.

A l'assignatura de "Gestió de la informació i TIC" estic aprenent coneixements, programes, eines...que no hagués cregut que les utilitzaria per a treballar.
La creació del bloc és de moment la millor eina que tinc per poder-me comunicar amb totes les assignatures que estem fent i amb tots els meus companys.
Un wiki per a treballar, aportar informació a la vikipèdia, gravacions amb programes lliures, la creació de power points creatius per a fer presentacions en altres assignatures i en aquesta.

Investigo, relaciono, aprofundeixo sobre temes per saber el funcionament del que vaig aprenent.
Aquesta assignatura m'està ensenyant coses profitoses per a poder utilitzar-les en un present i un futur com a estudiant d'aquest grau i del que vindrà després.


viernes, 20 de noviembre de 2009

Dia del nen

20 - Novembre - 2009

Tot i que no va ser fins a l'octubre del 1945 quan va néixer oficialment l'Organització de les Nacions Unides, ja al gener del 1942, i enmig de la II Guerra Mundial, el president dels Estats Units, Franklin D. Roosevelt, va utilitzar per primera vegada aquest nom. I des de la seva creació, una de les preocupacions principals de l'Organització de les Nacions Unides ha estat el benestar i els drets dels infants. Tant és així que un dels primers actes de l'Assemblea General de les Nacions Unides va ser la creació del Fons de les Nacions Unides per a la Infància (UNICEF)

Nacions Unides també ha volgut crear instruments legals que protegeixin els drets dels infants. Ja a la Declaració Universal dels Drets Humans, adoptada l'any 1948, es reconeix que la infància ha de ser objecte d'especial cura i atenció. Posteriorment a aquesta Declaració, Nacions Unides ha tractat els drets de la infància als Pactes Internacionals de Drets Humans a través de dos instruments legals específicament dedicats a la infància: la Declaració dels Drets dels Infants de 1959 i la Convenció dels Drets dels Infants de 1989

La Declaració dels Drets dels Infants de 1959, constitueix una referència moral per a la defensa dels drets de la infància i una guia d'actuació per als poders públics i privats.


miércoles, 18 de noviembre de 2009

Com ser un bon comunicador

S'apropen els dies que tindrem que debatre sobre un tema, parlar sobre un territori i fer una recitació.
Per algunes d'aquestes tres coses que tindrem que fer, ens caldrà saber alguns apunts sobre com ser un bon comunicador per poder saber com haurem d'interposar-nos amb el nostre públic.
A partir del llibre "Com parlar bé en públic" vam fer un decàleg a classe de com hauria de ser un bon comunicador.

Relacionat amb el contingut


-Fer-se les 4 preguntes bàsiques: per què, què, a qui i com.

- Preparar un bon guió.
- Exposar a la introducció les idees principals del discurs.
- Saber argumentar i exemplificar.
- Marcar clarament el final del discurs, destacant les idees principals i trobant la frase clau.
- Saber improvisar.

- En el discurs no ha de mancar ni sobrar res.

- El bon comunicador ha d'evitar les "coletilles"


Llenguatge corporal


- Ensenyar el cos sencer dóna seguretat tant a l'orador, com a l'espectador.

- Controlar la respiració, ajuda a controlar els nervis.

- Desplaçar el cos per aproximar-se al públic.

- Tenir cura del vestit.


La veu

- Bon ús de la veu.

- Claredat i bona pronúncia

- Bon ús del llenguatge oral.

- Parlar amb claredat i fer ús de frases curtes.

Elements de l'entorn. Proxèmia

- Eliminar sorolls externs que puguin distreure o crear neguit.

- Llum artificial o natural agradable.
- Comoditat dels seients dels oients factor que ajuda a posar més atenció.
- L'orador ha de sentir-se còmode, i disposar d'un espai on moure`s.
- Comunicació visual.
- No abusar dels mitjans audiovisuals.

- Introducció d'imatges i exemples ajuda a comprendre a recordar el discurs.

Estratègies per a captar el públic

- Si utilitza l'humor capta millor el públic.

- Crear feedback amb el públic.
- L'orador ha d'utilitzar exemples reals.
- Utilitzar l'acudit o l'anècdota.

- Actitud positiva.
- Bona capacitat d'improvisació i naturalitat.
- Ser clar, breu i precís alhora d'exposar el tema.

( A través de com parlar bé en públic, tothom pot ser capaç d'emetre un discurs sempre i quan s'apliquin tota una sèrie de tècniques concretes, gestos estudiats i mètodes que qualsevol orador pot aprendre.)




Comentem Billy Elliot i Gènere i E.F.

Seminari 12 - Novembre - 2009 / Dijous

A causa d'estar indisposada, no vaig poder assistir a l'última sessió de seminari.
Aquest dia van parlar sobre la pel·lícula de Billy Elliot i el pdf de gènere i E.F.
Com a treball individual vaig reflexionar a casa meva sobre aquests dos temes. Aquí deixo la meva reflexió en un document.




Per color.cocacola

Seminari Dia 12 - Billy Elliot i PDF E.F.

domingo, 15 de noviembre de 2009

Google docs

El dimecres, a classe de Gestió de la informació i TIC vam realitzar una activitat en grup per treballar el Google docs. Els components del meu grup van ser: la Roser Gonzàlez, la Maria Rodríguez, la Sílvia Sánchez i la Georgina Salmeron.

La pràctica va consitir en:

Document de text
La Roser va crear un document de text que posteriorment va compartir amb nosaltres, convidant-nos per a que l'obríssim i aportéssim informació sobre el tema que havia creat: "Els racons a l'aula d'infantil". Quan modificàvem alguna cosa o aportàvem informació es guardava automàticament i ens sortien els canvis.

Presentació
La Sílvia, seguidament d'haver fet la pràctica amb document de text, va crear una presentació amb un títol de: "Els racons" i la va compartir amb els membres del nostre grup, podíem modificar i crear i a totes ens sortien els canvis. A més a la part dreta teníem l'opció d'iniciar com un xat entre els ordinador per poder anar parlant del que volíem canviar o afegir a la presentació.
Presentació que vam realitzar:




Formulari
La Georgina va crear un formulari amb preguntes d'una "llibreta diària", totes en un ordinador vam crear les preguntes i les aportacions que hauria de tenir una llibreta diària. Quan vam acabar de realitzar el formulari el vam enviar per e-mail, i cada una de nosaltres vam poder contestar a les preguntes que seguidament es veien contestades en un full de càlcul.






Google docs m'ha semblat una eina molt profitosa per a quan treballem conjuntament, una eina semblant al wiki, però en aquest cas amb l'opció de poder fer presentacions o fulls de càlcul.
Amb aquesta manera tots disposem d'un únic arxiu i no hem d'estar enviant e-mails quan fem canvis o aportacions amb el que estiguem treballant.
Com els canvis es guarden automàticament la resta pot veure en tot moment el que va variant del treball.
Les presentacions també són molt útils ja que t'aporten un xat en el que pots anar parlant de com anar fent la presentació.
Això de treballar cadascú per separat s'ha acabat.


Dos entorns per a l'educació infantil

Comparació de les webs Edu365 i Educalia.

2 Portals Educatius Per Aprofundir

jueves, 12 de noviembre de 2009

Billy Elliot

Seminari 10 - Novembre - 2009 / Dimarts

La sessió d'avui ha consistit en veure la pel·lícula "Billy Elliot".

Fitxa tècnica

Direcció: Stephen Daldry
Guió: Lee Hall
Duració: 110 minuts
Gènere: Drama/Comèdia
País: Gran Bretanya
Any: 2000
Interpretació: Julie Walters, Jamie Bell, Jamie Draven, Gary Lewis, Jean Heywood, Stuart Wells, Mike Elliot, Janine Birket, Nicola Blackwey.

Sinopsi

1984, Nord d'Anglaterra, Billy és un jove de catorze anys de família minera amb una peculiaritat: se sent més atret pel ball que per la boxa. La seva professora de ballet aviat s'adona que el noi té un gran talent i decideix donar-li classes d'amagat del seu pare i germà gran. Aquests, però, ho descobreixen i obliguen a Billy a apartar-se d'aquell ambient poc viril.

Recomano aquesta pel·lícula ja que és emotiva, sincera, senzilla, i propera, on es vol reflectir que ningú no et pot impedir complir els teus somnis.

Frase de la sessió:

"Una ultima pregunta Billy ¿puedes explicarnos que sentimientos experimentas cuando bailas? No se...Me siento muy bien. Al principio estoy agarrotado, pero cuando empiezo a moverme lo olvido todo. Y... es como si desapareciera, como si desapareciera. Y todo mi cuerpo cambiara. Como si tuviera fuego dentro y me veo volando, como un pájaro. Siento como electricidad. Si, como electricidad".



lunes, 9 de noviembre de 2009

Repertori de cançons

Desprès de moltes setmanes cantant, ja tenim el repertori de cançons del curs 2009 - 2010 que ens tindrem que aprendre per a l'assignatura de música.
Aquí us deixo la llista de les 28 cançons.

1. Arri, arri tatanet

2. Ball manetes
3. Ball rodó, Caterineta
4. Bim bom
5. Cadireta enlaire
6. Do, re, mi al jardí
7. El ballet del rotlletó
8. El gall i la gallina
9. El poll i la puça
10. Escarabat bum, bum
11. Jaume Patau me
12. La barca puja i baixa
13. La Castanyera
14. La Caterineta
15. La pastoreta
16. Pedra, pedreta
17. Peix, peixet
18. Per què tenim les dues mans?
19. Per Tots Sants
20. Peu polidor
21. Ploreu, ploreu ninetes
22. Plou i neva a la bassa de l'Esteve
23. Qui la ballarà
24. Quinze són quinze
25. Salta Miralta
26. Son, soneta
27. Titeta pon
28. Ton pare no té nas

Baby Human - Caminar


Videos tu.tv
Aquest vídeo l'hem visualitzat a classe d'Educació Física, i ens ha servit de cloenda sobre el tema tractat aquestes setmanes sobre les capacitats i habilitats motrius bàsiques juntament amb els reflexos dels nens.
A mesura que veiem el vídeo podem contemplar diferents reflexes, reflexes que es preparen per a la realització d'una determinada acció en un futur, com el reflex de marxa.
M'ha semblat un vídeo molt interessant per a poder contemplar el que havíem après a classes anteriors.


domingo, 8 de noviembre de 2009

Setmana d'activitats extraordinàries

Seminari 5 - Novembre - 2009 / Dijous

La sessió de seminari d'aquest dia ha tractat sobre la setmana d'activitats que farem del 16 al 20 de novembre de 2009.
La setmana consistirà en:

Dilluns 16 - Jardí de Cordes de Cerdanyola
Dimarts 17 - Visita al MNAC
Dimecres 18 - Oferta educativa: cada alumne o petit grup buscarem el nostre i anirem (en entrades posteriors informaré el lloc educatiu)
Dijous 19 - Visita Escola Joan XXIII
Divendres 20 - Anem al auditori, on visitarem el Museu de la Música, un assaig general al concert pedagògic: Corda i descorda, i una conferència sobre el Servei Educatiu.

A més de que gaudirem de tots i cada un dels dies que tenim per endavant, respecte al nostre futur ens servirà per comparar, escollir, aprendre sobre aspectes, llocs, concerts...
Una setmana diferent, i on la tindrem que aprofitar, ja que cada sortida te un aprenentatge i un simbolisme únic que ens farà pensar com a persones i de manera pedagògica.

Frase de la sessió:

"Aquí teniu el llibret imprès de la setmana d'activitats extraordinàries"

Fotografia de Aimé

Representació oral

A l'assignatura de comunicació oral, escrita i digital, vam tenir que llegir un text.
La meva companya Maria va ser la meva parella per fer aquest llegit.
El text escollit per llegir davant dels nostres companys i l'Anna Mackay va ser una cançó passada a diàleg del "Rei Lleó", la cançó "Hakuna Matata".
Jo vaig interpretar els personatges Simba i Pumba.
La Maria va interpretar el personatge Timon.
Va ser una interpretació molt divertida i vam disfrutar molt llegint el diàleg.

I ja sabeu...Hakuna Matata, viu i deixa viure!


Conferència Anna del Barrio

Treball sobre el projecte "Millorant la qualitat professional mitjançant comunitats d'aprenentatge crític i estratègies de diversitat"

Contingut sobre la conferència i valoració sobre les estratègies comunicatives que va utilitzar.


Debat d'un recull de notícies sobre educació

Seminari 3 - Novembre - 2009 /Dimarts

La sessió de seminari de dimarts va consistir en fer un debat sobre un recull que hem anat fent des de principi de les sessions sobre l'educació.
El debat principalment es va generar sobre la nova llei d'educació.

De tot el que es va debatre diré que la nova llei d'educació es basa fonamentalment en 5 punts: autonomia de centre, direccions amb més poder, avaluació de centres i del professorat, Servei Públic d’Educació i municipalització de l’ensenyament públic no universitari.
Aquestes mesures no són pas les més apropiades per aconseguir els objectius que la llei es planteja. És el contrari, acabaran agreujant la manca d’equitat actual del nostre sistema educatiu i no augmentaran la qualitat.

Aquest concepte d’autonomia significa competitivitat, i això implica prejudicis en els sectors socials més desafavorits, ja que, a la pràctica, ningú no competeix en les mateixes condicions.
La major part de centres no volen aquest model d’autonomia, s
inó la resolució dels seus problemes quotidians. I aquests tenen a veure amb la insuficiència de recursos humans i econòmics i amb la concentració d’alumnat amb moltes dificultats. De poc serveix l’autonomia o els plans d’excel·lència, amb grups de 27, 33 o 42 alumnes amb característiques molt diverses.

D’altra banda, la possibilitat de contractar serveis a les empreses privades és una altra forma de privatització i de desigualtat entre els centres. És l’administració i no les empreses privades que han d’oferir tots els professionals que es necessitin.

Penso que el model proposat obre vies de competència entre el professorat i no de col·laboració, que és la base d’un bon funcionament pedagògic.

El paper de les direccions dels centres és molt important, i s’hauria de poder garantir que les persones que ocupessin aquests llocs fossin veritables dinamitzadors de la tasca pedagògica, i no tractar de conferir-les un caràcter de gairebé propietaris o titulars dels centres públics. El que fa falta són direccions democràtiques i claustres participatius. El treball en equip és fonamental per una bona acció educativa.

En definitiva és una llei que perjudica directament l’ensenyament públic i es carrega el model d’escola pública, laica, catalana, democràtica, participativa..., per la que , durant la transició democràtica, va lluitar la comunitat educativa progressista del nostre país.

Respecte el canvi de les vacances escolars i el seu nom, he trobat un article interessant del periodista Antoni Bassas a "El Periodico" on fa una reflexió al voltant d'aquest tema en si r
ealment cal o no començar abans el curs escolar i aturar-se al mes de febrer, com proposa el govern català.
De tots els articles llegits, encara no he trobat cap que parli sobre temes pedagògics, només fan referència a interessos del Govern, de pares i de mestres.

Generalment he volgut parlar dels temes més rellevants que van sorgir i els que vam fer més polèmica al parlar.

La frase de la sessió d'avui és:

Hem d'obrir la finestra i veure si els canvis son positius i valorar si son bons o no.

sábado, 7 de noviembre de 2009

Audacity

Audacity és un editor d'àudio lliure, fàcil d'usar i multilingüe, on podem gravar àudio en viu, convertir cintes i gravacions a sons digitals o CD; tallar, copiar i barrejar sons; canviar la velocitat o el to d'una gravació i moltes més funcions.

La pràctica amb Audacity consistia en:

1- En una carpeta personal vaig gravar una cançó en format MP3
2- Ho vaig obrir amb el programa audacity, i a continuació elimino una part de la cançó deixant un minut.
3- En el segon 30 baixo el volum amb l'efecte d'amplificar en una part de la cançó. A mes al començament de la cançó i al final utilitzo un fader d'entrada i un de sortida.
4- En una pista nova vaig gravar un missatge referent a la cançó, en aquest cas el missatge gravat és: "Manuel Carrasco con Malú, que nadie" coincidint en el temps amb el lloc en que s'ha baixat la música.
5- Vaig exportar a mp3 la cançó
6- Finalment penjo l'arxiu mp3 a un servidor web (goear) que em genera el codi embed
.

"Manuel Carrasco con Malú - Que nadie"


jueves, 5 de noviembre de 2009

Articles d'educació

Seminari 29 - Octubre - 2009 / Dijous

La sessió de seminari d'aquest dia ha començat explicant l'entorn sonor que hem escoltat de camí a la universitat.
A mi personalment em va sortir una llista on no s'acabava mai la quantitat de sons que anava escoltant.
Escoltes sons que potser no escoltes mai, o et dones compte que no hi han ocells que canten, com li va passar a l'Albert.
Escoltem sons de tot tipus, des d'una música, les nostres passes, pàgines del diari passant...
De tots aquests sons que vam escoltar vam caracteritzar-los en tres apartats. Per una part els sons naturals i artificials, per altre banda els agradables i els molestos, i per últim els sons mecànics o provinents de veus.
Els sons que escoltem poden afectar el nostre estat d'ànim.

Seguidament vam començar a comentar els articles que havíem portat per aquell dia, relacionats amb el món de l'educació.

Article 1 - "Canvis i noves estructures", Estris (2009) núm. 169, p. 8 - 9. de Marta.

Aquest article ens parla de la importància de les famílies i de com aquestes han evolucionat cap a una revolució important.
Una descripció de l'actualitat més els tabús de famílies que podem trobar avarca aquest tema.
Li vam donar importància en com les famílies tenen que compaginar la vida laboral i familiar, i vam arribar a la conclusió que: nosaltres hem de saber donar resposta al problema social i hem d'estar atents als canvis.

Article 2 - "Primers passos a l'espai nadó", Guix d'infantil (2009) núm. 51. de Raquel

Aquest article ens parla de com hem d'actuar amb nens de 0 a 3 anys. Recursos que podem fer per a que el nen desenvolupi característiques motores relacionades amb la seva edat. Tot i que hi han pares que es preocupen quant veuen que el seu nen encara no gateja o camina i ja ho hauria de fer. Cada nen és un món i no hem de fer comparacions amb els altres.
A més ens parla d'espais familiars (espai del nadó), aquests espais son centres que estan constituïts per pares i mares amb els seus nens on poden tenir l'oportunitat de relacionar-se i intercanviar experiències, hàbits, jocs...

Article 3 - "Petons i queixalades" Revista Infància (2009) de Georgina

Aquest article ens parla de la importància de quan els nens et fan petons i de quan et fan queixalades.
Els petons són símptomes d'alegria, d'estimació...
Les queixalades les fan quan alguna cosa no li agrada.
Hem de fixar-nos en aquestes coses ja que la falta de petons, o de fer molts, moltes queixalades...poden venir d'un ambient familiar amb falta d'atenció...

Article 4 - "El problema no és la ratio sinó la falta d'un auxiliar" Escuela en acción (2009), núm. 10633. p. 6 - 8 el meu article.


Article que consta d'una entrevista de Juan Sànchez Muliterno, president de l'Associació Mundial d'Educacdors Infantils.
En aquesta entrevista es formulen preguntes com l'educació en valors com fet important, les situacions de cada comunitat, el Plan Educa3 nou, com poden contribuir els pares, el ratio... Com a fet rellevant dir que en Anglaterra ens podem trobar 3 nens per aula, amb la gran diferenciació dels nens que ens podem trobar aquí.

Article 5 - "Conversar amb els infants" Guix d'infantil (2009) núm. 51. p. 15 - 19 de Elissa.


Aquest article ens parla de la importància de les competència comunicatives que han de tenir els mestres. De les diferents maneres d'interpretar amb nens, de que la manera de com escoltar-los pot ser una manera d'aprendre. La comunicació és fonamenta i els mestres han de tenir unes capacitats d'habilitats comunicatives molt importants per poder portar una classe.

Article 6 - "On és la Paula" Guix d'infantil (2008) núm. 41. p. 14 - 17 de Mercè


Aquest article ens parla de com una professora d'una escola d'Esparreguera comença una activitat molt interessant amb els se
us alumnes a partir de que una nena de l'aula, la Paula s'en va a Uruguai. Treballen la distància amb un mapa, el temps, els horaris, les il·luminacions de cada país... La Paula quant torna a l'escola parlen de tot el que han après amb el seu viatge.

Aquesta sessió de seminari m'ha servit per parlar de temes d'educació que estan al dia en totes les aules, les famílies, les queixalades, la bona comunicació...
En cada article he aportat una mica el que m'ha semblat cada article amb petites reflexions. Ha sigut una sessió interessant per a tots nosaltres, i per conèixer més revistes infantils.

La frase de la sessió d'avui és:

Les habilitats comunicatives és una capacitat molt important qu
e han de tenir els mestres, ja que la comunicació és fonamental.

lunes, 2 de noviembre de 2009

Qui ets tu?

El dia 21 d'octubre a la classe de "Comunicació oral, escrita i digital" vam fer les exposicions de Qui ets tu?
Consistia a fer una descripció d'una persona del nostre grup (B), i representar-la d'una manera diferent que no fos en un paper escrit i llegit, és a dir fer-la utilitzant recursos audiovisuals.
La persona que vaig escollir per fer la descripció va ser la Maria Rodríguez Aguado, aquí està el resultat!


Experiència del treball col·laboratiu de blocosfera

El treball col·laboratiu que hem realitzat de blocosfera ha estat creat per Maria Rodríguez, Roser Gonzalez, Anna Taberner, Míriam Lozano i jo.
El tema escollit per desenvolupar una serie de temes relacionats ha sigut "El TDAH i les noves tecnologies".
Vam estar una tarda pensant quin podria ser un tema ampli, reconfortable i aprofitós per el que estem estudiant, i va sorgir aquest tema, que a totes ens va semblar una bona idea desenvolupar-lo i investigar sobre les noves tecnologies que podia aportar el tema.
Per ordre, cada una de nosaltres va fer una entrada on es parlava d'aquest tema, i així una a una vam anant ampliant l'informació, aportant aspectes nous i comentant cada una de les entrades.

El procés del meu treball realitzat es va desenvolupar de la següent manera:
  • Una entrada anomenada "TDAH infantil" per la Roser Gonzalez.
  • La Míriam Lozano realitza una altre entrada amb relació al tema anomenada "TDAH i les noves tecnologies"
  • L'Anna Taberner proposa una nova entrada amb el nom de: "Beneficis de les noves tecnologies amb els infants amb TDAH"
  • La María Rodríguez crea una entrada amb el nom de: "Característiques dels programes informàtics per a nens amb TDAH".
  • Amb tota aquesta informació que he anat llegint, m'interesso per el tema i proposo una nova entrada relacionada amb tot el que envolta els nens que tenen TDAH. La meva entrada es correspon amb el nom de: "L'entorn del TDAH"
  • Li faig un comentari a la Roser informant-li que pot descobrir l'entorn d'aquests nens amb experiències, adreces d'interès o llibres interessants entrant a la meva entrada.
  • Aprofitant l'entrada de la Míriam li deixo un comentari explicant-li que m'ha interessat molt de que parlava, i de que si està interessada en on ens hem d'adreçar pot entrar a la meva entrada on trobarà informació.
  • L'Anna ha sigut una altre de les persones que li he exposat un comentari per a que aprofundeixi amb informació sobre llibres, i adreces per a nens amb TDAH.
  • Amb les característiques que han de tenir el programes amb persones que tenen TDAH, he pensat que a la Maria li podria interessar la meva entrada ja que pot aprofundir sobre com es tracta amb aquests nens, les seves famílies...per això m'ha semblat oportú deixar-li un comentari.
  • Amb el comentari de la Míriam a la meva entrada, més l'aportació d'un article interessant, li he deixat un altre comentari amb un altre article molt interessant.
  • Una pàgina de jocs interessants m'ha semblat una bona idea per l'entrada de la Maria, i li facilito un comentari amb la pàgina del joc.
Finalitzades les meves aportacions a cada una de les entrades amb els meus comentaris, faig una valoració personal i general de com ha sigut la meva aportació, i personalment crec que ha sigut bona ja que he facilitat la meva investigació sobre aquest tema a les altres entrades i he fet aportacions que han pogut ser útils per els temes proposats en els temes desenvolupats.

Aspectes claus per fer un treball

Seminari 27 - Octubre - 2009 / Dimarts

Una manera diferent de començar una classe. Pia ens va demanar que li donéssim les nostres claus. Les va ficar en una bossa i una a una les va anant agafant sense que miréssim i haver d'identificar el so de les nostres claus.
És curiós com podem identificar sons només escoltant-los, l'A
nna i la Zaida van ser les primeres en identificar-lo.
Després d'això Pia ens va demanar que per el pròxim dia portéssim tots els sons que sentim per el carrer des de que sortim de casa, fins que arribem a URL. El resultat d'aquests sons, ho comprovarem a la sessió de seminari del pròxim dia.

A continuació Pia va entregar els treballs del llibre "Educació i vida quotidiana" d'Eulàlia Bosch, i ens va explicar com es tenen que presentar els treballs correctament.

Tipus de paper
El format ha de ser DIN A4
Fer servir sempre paper blanc, i si és reciclat pot ser una bona opció.

La portada
A la portada cal fer constar:
Nom del centre i institució, ho podem posar amb el logo, recomanable que sigui petit.
Títol del treball.
Nom de l'assignatura i professor/a que la imparteix.
Cognoms i nom de l'autor/a del treball.
Curs i especialitat.
Data de lliurament del treball.
Recomanable posar les dades a la part inferior, dreta.


Paginació
Els treballs es numeren seguint un ordre, i començarem a numerar amb el número 1 a la pàgina de l'índex.

Estructura
La portada
Índex, numerats i paginats
Una breu introducció presentant el treball
Desenvolupament del tema
Conclusions finals
Fonts d'informació
Annex, si és el cas

Com citar fonts bibliogràfiques
Hem de citar totes les fonts a les que fem referència.
Exemple del llibre:
BOSCH, E. Educació i vida quotidiana. Barcelona: Eumo, 2003.
Exemple d'una revista:
FERNANDEZ, M. "Els nens a l'aula. Infància". (2005), núm. 20, p. 15 - 20.

*Aquestes fonts han estat citades a partir de la normativa ISO

Aquesta sessió de seminari m'ha ajudat molt per un futur, per quant presentem treballs d'altres assignatures.
Com a aspecte important hem de tenir molt en compte una nova paginació i una bona referència dels autors.
Serà una sessió que tots la recordarem ja que ens servirà de referència en entregar els treballs.

La frase de la sessió d'avui és:

"Els petits detalls son molt poderosos"