jueves, 24 de diciembre de 2009

Competències digitals específiques del mestre en relació a la tecnologia

Adquirir diverses tecnologies relacionades amb l'ús de les Tecnologies de la Informació i de la Comunicació (TIC) avui dia en el segle XXI , és important tant per els nens i nenes com per els adults.

Totes aquestes competències queden recollides en les diferents etapes de l'Educació Infantil, on ho podem trobar en els
Currículums de l'educació infantil, primària, educació secundària, obligatòria, Batxillerat...
Definim competència digital com el conjunt de competències relacionades amb el coneixement i l'ús de la tecnologia i el procés d'adquisició de les mateixes, que s'anomena alfabetització digital.

Si ens centrem en una universitat l'estudiant amb les TIC, podrà informar-se millor, gestionar, i comunicar-se amb els docents i amb altres estudiants.
Una informació molt encertada, ja que en aquests primers mesos hem aprofitat molt i hem aprés molt de les TIC.

Les competències digitals del mestre
són importants, ja que no ens podem quedar enrere, hem d'anar avançant amb una actualització continuada tant en el coneixement dels rec
ursos tecnològics com les potencialitats pedagògiques.

Els documents de referència
en que ens podríem centrar com a més importants per a l'ús de les TIC, serien:


1 -
Normes UNESCO
En aquest document es descriuen tres nivells d'aprofundiment que haurien d'adquirir els docents pel que fa a l'ús de les tecnologia.

- Nocions bàsiques de tecnologia

Els docents han de conèixer el funcionament bàsic del "maquinari" i del "programari" així com les aplicacions d'activitat. Capaços d'utilitzar la tecnologia en una classe i han de posseir competències i coneixements tecnològics dels recursos web.


- Aprofundiment de coneixements
Els docents han de conèixer tota una sèrie d'aplicacions i instruments específics i han de se capaços d'utilitzar-los. A més
hauran de saber crear projectes i contextos d'aprenentatge.

- Creació de coneixements

Els docents han de ser capaços de concebre comunitats del coneixement basades en les TIC, a més de saber desenvolupar un sentit de líder i aprendre contínuament.

2- Normes de la
ISTE

Per altre banda la ISTE també te publicats dos documents que recullen les competències que haurien de tenir els docents i els estudiants.


- Normes Nacionals sobre Tecnologia Educativa per a Docents.
  • Inspirar i facilitar l'aprenentatge i la creativitat dels estudiants
  • Planificar i dissenyar experiències d'aprenentatge i avaluació incorporant instruments contemporanis
  • Mostrar coneixements, habilitats i estratègies de treball innovadores i centrades en la societat digital
  • Promoure la ciutadania digital i la responsabilitat
  • Millorar la pròpia pràctica professional i la capacitat de lideratge
- Normes Nacionals sobre Tecnologia Educativa per a Estudiants
  • Creativitat i innovació
  • Comunicació i col·laboració
  • Investigació i fluïdesa en l'ús de la informació
  • Pensament crític, resolució de problemes i presa de decisions
  • Ciutadania digitalFuncionament de la tecnologia i conceptes

Tota aquesta informació donada, ha estat força interessant, desconeixia totes aquestes normes tant importants per el nostre futur. Tal com diuen aquestes línies, com professors i professores que serem no ens hem de quedar enrere, hem d'anar avançant a mesura que avança tot. En aquest cas tot el que té relació amb l'entorn de coneixements i competències de les de TIC.

No hay comentarios:

Publicar un comentario