Totes aquestes competències queden recollides en les diferents etapes de l'Educació Infantil, on ho podem trobar en els Currículums de l'educació infantil, primària, educació secundària, obligatòria, Batxillerat... Definim competència digital com el conjunt de competències relacionades amb el coneixement i l'ús de la tecnologia i el procés d'adquisició de les mateixes, que s'anomena alfabetització digital.
Si ens centrem en una universitat l'estudiant amb les TIC, podrà informar-se millor, gestionar, i comunicar-se amb els docents i amb altres estudiants. Una informació molt encertada, ja que en aquests primers mesos hem aprofitat molt i hem aprés molt de les TIC.
Les competències digitals del mestre són importants, ja que no ens podem quedar enrere, hem d'anar avançant amb una actualització continuada tant en el coneixement dels recursos tecnològics com les potencialitats pedagògiques.
Els documents de referència en que ens podríem centrar com a més importants per a l'ús de les TIC, serien:
1 - Normes UNESCO En aquest document es descriuen tres nivells d'aprofundiment que haurien d'adquirir els docents pel que fa a l'ús de les tecnologia.
- Nocions bàsiques de tecnologia
Els docents han de conèixer el funcionament bàsic del "maquinari" i del "programari" així com les aplicacions d'activitat. Capaços d'utilitzar la tecnologia en una classe i han de posseir competències i coneixements tecnològics dels recursos web.
- Aprofundiment de coneixements
Els docents han de conèixer tota una sèrie d'aplicacions i instruments específics i han de se capaços d'utilitzar-los. A més hauran de saber crear projectes i contextos d'aprenentatge.
- Creació de coneixements
Els docents han de ser capaços de concebre comunitats del coneixement basades en les TIC, a més de saber desenvolupar un sentit de líder i aprendre contínuament.
2- Normes de la ISTE
Per altre banda la ISTE també te publicats dos documents que recullen les competències que haurien de tenir els docents i els estudiants.
- Normes Nacionals sobre Tecnologia Educativa per a Docents.
- Inspirar i facilitar l'aprenentatge i la creativitat dels estudiants
- Planificar i dissenyar experiències d'aprenentatge i avaluació incorporant instruments contemporanis
- Mostrar coneixements, habilitats i estratègies de treball innovadores i centrades en la societat digital
- Promoure la ciutadania digital i la responsabilitat
- Millorar la pròpia pràctica professional i la capacitat de lideratge
- Creativitat i innovació
- Comunicació i col·laboració
- Investigació i fluïdesa en l'ús de la informació
- Pensament crític, resolució de problemes i presa de decisions
- Ciutadania digitalFuncionament de la tecnologia i conceptes

No hay comentarios:
Publicar un comentario