17 - Novembre - 2009
Dimarts
La visita va consistir en visitar el Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC).
Primer a l'auditori ens van explicar com funciona el departament d'educació del museu.
Els punts que vam tractar van ser:
- El Museu forma part d'un departament d'educació que va néixer el 1975.
- El seu objectiu principal de la seva acció educativa és transformar l'experiència del museu en un fet cultural, ja que en les seves accions educatives, l'art no és tractat únicament com un procés, o font de plaer estètic i de sensibilització.
- Avui dia aquest departament està format per: 3 persones formades en Història de l'Art i Belles arts, i una professora d'Educació Primària.
Acabada la xerrada, ens vam dividir en dos grups. Un grup aniria a visitar "so i color" i l'altre "Dansa de fades i follets". Jo vaig visitar "Dansa de fades i follets" dirigida a nens de 3 a 6 anys.
Dimarts
La visita va consistir en visitar el Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC).
Primer a l'auditori ens van explicar com funciona el departament d'educació del museu.
Els punts que vam tractar van ser:
- El Museu forma part d'un departament d'educació que va néixer el 1975.
- El seu objectiu principal de la seva acció educativa és transformar l'experiència del museu en un fet cultural, ja que en les seves accions educatives, l'art no és tractat únicament com un procés, o font de plaer estètic i de sensibilització.
- Avui dia aquest departament està format per: 3 persones formades en Història de l'Art i Belles arts, i una professora d'Educació Primària.
Acabada la xerrada, ens vam dividir en dos grups. Un grup aniria a visitar "so i color" i l'altre "Dansa de fades i follets". Jo vaig visitar "Dansa de fades i follets" dirigida a nens de 3 a 6 anys.
En aquesta visita el professor/a prèviament ha utilitzat un material didàctic format per una guia didàctica i un CD amb música i imatges de les obres seleccionades per l'itinerari que faran els nens/es. Primer de tot una titella ens va presentar tot el que faríem i en que consistiria tot. Seguidament vam anar passant per les obres escollides de l'itinerari descobrint les característiques, el simbolisme i les històries d'alguns dels personatges, com "El follet dels flautins" encarregat de despertar a totes les fades i follets. La "Fada Aurora" encarregada de llençar les flors per avisar de que el follet ja pot tocar els flautins. I així passant per el "Follet de la rosada, el del sol, en Zefil... I així fins arribar al "Bosc encantat" on viuen els nans del bosc. Desprès un taller amb un ball i creacions plàstiques és l'encarregada de tancar aquesta visita.
En aquesta activitat s'utilitza l'expressió oral, corporal, la dansa i la música, motivant la creativitat i la imaginació.
No hay comentarios:
Publicar un comentario