sábado, 12 de diciembre de 2009

Tanquem articles, notícies, treballs...

Seminari 10 - Desembre - 2009 / Dijous

Per començar dir, que l'entrada de dimarts no està ja que vam tenir un llarg pont.
La sessió de seminari va començar tancant temes d'articles passats que havíem de comentar, i no els vam poder acabar el dia que tocava, que va ser a la sessió del dia 29 d'octubre, per situar-nos l'entrada al blog és la de "Articles d'educació", que ens situarà una mica.

Article 1 "Racó, el petit museu de la classe". Revista infància (2009), nº 171, Roser Gómez.
Article d'Albert.

Aquest article ens parlava dels racons que fan servir a la classe i de la seva importància, on els nens lliurament poden portar el que volen, i la mestre un cop a la setmana dóna un temps determinat per invertir el temps en fer els racons.

Els racons ens permeten organitzar l'aula en petits grups, cadascun dels quals, realitza una tasca determinada i diferent. Poden ser de treball o de joc. Treballar per racons permet dedicar una atenció més individualitzada a cada nen i nena, planificant activitats d'aprenentatge aplicades als seus coneixements previs.

Article 2 " Estils comunicatius dels professionals d'educació infantil". Guix d'infantil (Sept-Oct.), nº 51 Article de Sílvia.

Aquest article ens parla de la importància de la comunicació amb els nens i nenes de l'aula.
Amb això ens vol dir que comunicar-se amb els nens és un fet dels més importants quan estem amb ells, ja que el procés comunicatiu que utilitzem, ens donarà peu a conèixer molts aspectes sobre els nostres nens i nenes.
Trobem moltes habilitats comunicatives que utilitzem, la comunicació verbal, la no verbal, la vocal, l'escolta activa, els estils comunicatius, com l'assertivitat o l'agressivitat. Tots els moments en que ens comuniquen seran importants per solucionar aspectes o tractar situacions.

Article 3 "Terra i llibertat un món infantil encaminat cap a un món sostenible." Guix d'infantil (Sept-Oct.), nº 51.

Article de Mariona Aquest article ens parla de treballar la sostenibilitat a les escoles, el reciclatge... Amb això ens vol dir que hauríem de començar a apropar als nens a una nova forma de vida, juntament fent importància a la natura, o realitzant més excursions.
No ens hem d'oblidar de les tres R.
- Reduir
- Reutilitzar
- Reciclar

Article 4 "Reflexions pràctiques al voltant del tractament de la diversitat en l'educació infantil". Guix (1995) Article de l'Anna.

Aquest article ens parla de la importància de ser observadors a les classes, hem de fer varietat en referir-nos a tot, (com els immigrants). Tot això ho podem treballar a partir del joc, la comunicació o la relació amb els nens.
Ser creatius, treballar per racons, i no tractar individualment, sinó com a blogs.

I així hem donat com a finalitzat el tema dels articles.

A continuació hem parlat d'algunes notícies actuals, aquí es deixo una petita reflexió.
Per una banda, han sortit temes com "Els nens pobres fracassen més que els nens rics", quina barbaritat, cadascú segons el seu entorn, ja sigui familiar, social...pot estar en una situació de fracàs o no. No crec que sigui culpa de la teva posició econòmica.
La família pot ser la causa major d'aquest fracàs, un dels principals problemes pot ser el primer any de vida del nen, ja que és molt important per tot el que vindrà en en futur.
Per altre banda amb el tema que hem tingut més debat ha sigut amb la nova llei d'educació de Catalunya. Els canvis que patirem, encara no tothom està d'acord.
Vam notar, que no estem molt al dia d'aquesta llei, per això aquí us deixo un pdf, per aclarir més alguns dubtes que van sorgir.

Frase de la sessió:

"Hem tingut la sort, d'haver poder treballat revistes educatives amb molt interès a nivell pedagògic"

No hay comentarios:

Publicar un comentario